A fogászati rendelők marketingje összetett feladat lehet, különösen, ha figyelmed sok más tényező között oszlik meg. A marketing szerepe könnyen háttérbe szorulhat a napi feladatok között. De ne feledjük, a marketing kulcsfontosságú a betegforgalom növelésében.
Hogy elindulhass a megfelelő úton, itt van 8 bevált stratégia, amit használhatsz a saját rendelődben.
1.Ismerd meg a Pácienseidet:
Tudnunk kell, kikhez szólunk, mielőtt piacra lépnénk. Kutatással kell megbizonyosodnunk, hogy merre érdemes mennünk.
pl. Kik jönnek hozzánk?
Demográfiai adatok: kor, nem, jövedelem
Területi jellemzők: a régió egészségügyi profilja, táplálkozási szokások.
Google: a Barátod és Segítőtársad
A Google a rendelőnk legjobb barátja. A legfrissebb kutatások szerint a fogorvosoknak beérkező hívások több mint 40%-a a Goole– való keresésből származik. Ezen a területen kell tehát összpontosítanunk. Ha segítségre van szükség, ne habozz szakértőt keresni!
2.Készíts saját Weboldalt
Amit tarts szem előtt:
- legyen mobilbarát
- egyszerű navigáció
- fotók a személyzetről
- hívás és kapcsolatfelvétel
- vélemények és ajánlások
- SEO: segít a betegeknek megtalálni a weboldaladat.
- Google Hirdetések – CPC: a CPC (kattintásenkénti fizetés) lehetővé teszi, hogy a rendelőnk linkjét megjelenítsük a keresésben.
Jól célzott hirdetésekkel spórolhatunk.
3.Facebook
- képek
- heti bejegyzések
- cselekvésre ösztönzés (hívás)
- vélemények
- szponzorált promóciók
Mindig válaszolj a véleményekre, kérdésekre függetlenül attól , hogy azok jók vagy rosszak
4.Instagram
Az Instagram, a fiatalabb közönség számára, tökéletes eszköz lehet olyan szolgáltatások promóciójára, mint a fogfehérítések vagy az esztétikai kezelések (pl fogpótlás).
5. Névjegykártyák
Ódivatúnak tűnhet, de ez is működik. A vizuális megjelenítés segít abban, hogy a betegek téged hívjanak fel.
6.Hírlevél
Egy havonta megjelenő e-hírlevél segíthet kapcsolatot tartani a betegekkel.
7.Nyugtasd meg a pácienseidet:
Az emberek nagy része fél a fogorvostól, mi pedig meg kell nyugtassuk őket. Gyárts minél több pozitív tartalmat amivel hatást gyakorolhatsz a leendő páciensekre.
8.Képek,videók
- rövid videók
- bejelentkezések
- viedós vélemények
- GYIK
- bizalomépítés
Következtetés
A legtöbb ötlet egyszerű és költséghatékony. A legjobb stratégia kiválasztásához mérlegelnünk kell a piaci helyzetet és a célcsoportot.
Ne feledd, az egészséges fogak csodálatosak, de rendelőnknek egyedülállónak kell lennie.